![]() |
Vad som är kvar av skolan i
Minab, en ”trofe” för folkmordsduon Trump&Netanyahu, 160 låg- och
mellanstadieelever. ”Militärt mål”? |
“Från Gaza till Minab (Iran), 160 små oskyldiga
flickor, kallblodigt mördade” av Trumps bombflyg
AV DICK EMANUELSSON
SAN GREGORIO-CHILE / 2026-03-03 / USA slog till redan
första dagen av sitt angreppskrig mot Iran och ändade livet för uppskattningsvis
160 flickebarn på en skola. ”Militärt mål”? Hur cynisk får världens mäktigaste militärmakt
få bli utan att världen reagerar?
Där finns även fotot av 160 gravar för de mördade
flickorna som folkmordsduon USA och Israel ansåg vara legitima mål i deras
“preventiva krig” mot Iran.
Bara psykiskt skadade krigshundar och kallhamrade
sionistiska rasister, respektive kallhamrade känslolösa kapitalistiska magnater,
kan bedriva en liknande krigföring.
Var finns kvinnorörelsen och feminismens språkrör
idag? Accepterar de stillatigande det imperialistiska barbariet mot ytterligare
en nation och folk?
Cynismens Stenergard
Den svenska moderata utrikesministern och
tvåbarnsmamman Maria Stenergard, lika underordnad Washington som Vidkun
Quisling var underordnad Adolf Hitler, detta ‘Stenansikte’ till utrikesminister
går så långt i sin politiska prostitution inför Imperiets Donald Trump att hon
på fullt allvar hävdar att Iran är ansvarig för USA:s och Israels förintelsekrig
mot den persiska nationen.
Hennes parti och regering bäddar nu för att Sverige
ska ta emot kärnvapen på Trumps 17 militärbaser i Sverige.
Stenergard och regimen i Rosenbad kommer att ställas
inför rätta en dag, om Sverige och planeten överlever det värsta scenariot som
kan uppstå genom Folkmordsduons krig i världen.
Massakern
"Det här är massgravar som grävs för de mer än
160 oskyldiga flickorna som dog i den amerikansk-israeliska bombningen",
skrev Irans utrikesminister Seyed Abbas Araghchi i X vid sidan av den
hjärtskärande bilden.
"Så här ser faktiskt Trumps utlovade "räddningsaktion ut".
“Från Gaza till Minab, oskyldiga, kallblodigt mördade".
Utrikesministern karaktäriserade också attacken mot
flickskolan, där också minst 95 personer skadades svårt, som ett
"krigsbrott”.
"Det är en enorm massaker. Det är ett
krigsbrott", konstaterade han i en intervju med ABC News.
"Och du säger att vi inte har rätt att försvara
oss?", frågade ministern och påstod att Teheran kommer att försvara sig
"till det yttersta".
"Vi ser inga gränser för att försvara vårt folk,
för att skydda dem", tillade han.
FOTON: Från begravningsprocessionen för de barn som
massakrerades av Trumps & Netanyahus bombningar av
lågstadie/flickskolan i Iran.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.